«Մխիթար Սեբաստացի» կրթահամալիր Մաթեմատիկա
4-5-րդ դասարան 2016-2017թթ.
Մաթեմատիկայի ուսուցման նպատակներն են:
Սովորողի մոտ ձևավորել և զարգացնել
- Տրամաբանական, լեզվական մտածողություն
- Թվաբանական գիտելիքներ և մեթոդներ
- Գործնական իրադրություններում կիրառելու կարողություններ դիտարկելու, կռահելու, եզրակացություններ անելուկարողություններ
- Որոշումների կայացնելու, սեփական և ուրիշներիդատողություններին քննադատաբար վերաբերվելու
- Խմբում աշխատելու կարողություններ
- Ուշադրություն, հիշողություն, աշխատասիրություն, հանդուրժողականություն, նպատակասլացություն, համբերություն սերմանել
- Վստահություն սեփական ուժերի նկատմամբ
- Ձևավորել ինքնուրույն աշխատելու, համաձայնության գալուկուլտուրա:
4-րդ դասարանում լուծվող հիմնական խնդիրներն են՝
- Զարգացնել բնական թվերի հետ թվաբանականգործողություններ կատարելու, դրանց հատկություններըկիրառելու ունակություններ
- Խորացնել գիտելիքները բաժանարարի, բազմապատիկի,մեծություններ մասին
- Գաղափար տալ ամբողջի, մասի, կոտորակի մասին
- Ընդլայնել պատկերացումները երկրաչափական պատկերներիմասին
- Գաղափար տալ կոորդիանատային ճառագայթի, անկյան մասին:
5-րդ դասարանում լուծվող հիմնական խնդիրներն են`
- Համակարգել և զարգացնել սովորողների նախորդդասարաններում ձեռք բերած գիտելիքները բնական թվերի,նրանց հատկությունների, բնական թվերի հետ թվաբանականգործողությունների վերաբերյալ ձևավորել սովորականկոտորակի ներմուծման անհրաժեշտության գիտակցություն
- Արմատավորել սովորական կոտորակի, նրահատկությունների, կոտորակների հետ գործողությունների ևդրանց հատկությունների վերաբերյալ գիտելիքներ ևկարողություններ
- Ձևավորել գիտելիքներ և կարողություններ խառը թվերի, նրանց հետ թվաբանական գործողությունների վերաբերյալ
- Խորացնել և զարգացնել երկրաչափական և ֆիզիկականմեծությունների, դրանց չափման և դրանց հետգործողություններ կատարելու, կիրառելու վերաբերյալգիտելիքներն ու կարողությունները
- Ձևավորել և զարգացնել կիրառական խնդիրներ լուծելու կարողություններ:
- Ուսումնական միջավայրը`
Ուսումնական կաբինետ, համացանց, պրոյեկտոր, ուսումնականնյութերի, ծրագրերի փաթեթներ : Համացանցում ուսուցմանմիջավայրը` մաթեմատիկական կայքեր, դասավանդողի, դասարանիբլոգ, կրթահամալիրի, գրադարանի կայք : Դասավանդողինանհրաժեշտ գործիքներ և նյութեր`նոութբուք կամ նեթբուք, էլեկտրոնային մատյան, անձնական բլոգ, կայք, համակարգչայինծրագրերի և ուսումնական նյութերի փաթեթներ, ձայնագրիչ,ֆոտոխցիկ : Սովորողին անհրաժեշտ գործիքներ և նյութեր` նոութբուքկամ նեթբուք, էլեկտրոնային գրքեր, դասավանդողի կողմիցառաջարկված ուսումական նյութերի փաթեթներ, անձնական բլոգ:
Ուսումնական նյութեր` պետական հանրակրթական ծրագրովնախատեսված դասագրքերի թվային տարբերակներ, էլեկտրոնայինմաթեմատիկական ձեռնարկներ, խնդրագրքեր, ուսումնականնախագծերի փաթեթներ:
3.Ծրագրային նյութի յուրացման կազմակերպումը:
Ուսումնական պարապմունքների նկարագրություն`
Դասերը կազմակերպվում են ըստ ուսումնական պլանովնախատեսված ժամաքանակի և կրթահամալիրյան օրացույցի:Կրթահամալիրում դասերը սկսվում են առավոտյան ընդհանուրպարապմունքով: Սովորողների քանակը` 20-25, որոնց թվում նաևհատուկ կրթությամբ սովորողներ: Դասերը կազմակերպվում ենուսումնական կաբինետում, ընթերցասրահում, բակում և այլուսումնական միջավայրում` 45 րոպե տևողությամբ՝համապատասխան գործիքների, թվային ուսումնական նյութերիօգտագործմամբ: Դասապրոցեսի ընթացքում դասավանդողըկազմակերպում է ծրագրով նախատեսված նյութի, կարողություններիու հմտությունների յուրացումը:
Ուսումնական նյութերի, միջոցների օգտագործում:
Սովորողները գրադարանի կայքից ներբեռնում են անհրաժեշտդասագրքեր, ձեռնարկներ, խնդրագրքեր և այլ ուսումնականնյութեր:Դասավանդողը ուսումնական նյութերը, առաջադրանքները,օգտակար տեղեկատվությամբ հոդվածները, ֆիլմերը կամ հղումներըտեղադրում է բլոգում, որից օգտվում են սովորողները:
Սովորողի ուսումնական գործունեության ձևերը:
- Խնդիրների, վարժությունների, թեստերի լուծում
- Գրավոր աշխատանք դասարանում, տանը
- Համակարգչային ծրագրերի օգտագործում ստուգատեսներին ևկրթահամալիրի օրացույցով նախատեսված նախագծերին ևծեսերին :
- Մասնակցություն ուսումնահասարակական նախագծերին,ճամփորդություններին, ճամբարներին
- Մասնակցություն Դասարանում և տանը ուսումնականպարապմունքի կազմակերպում
- Դասերը կազմակերպվում են ուսումնական կաբինետում, որնապահովված է անհրաժեշտ ուսումնական գործիքներով ևնյութերով:
- Դասի տևողությունը 45 րոպե է:
- Դասարանային աշխատանքները սովորողները կատարում ենիրենց անհատական համակարգիչներում, որոնց հետևելու,մեկնաբանելու և խմբագրելու հնարավորություն ունիդասավանդողը:
- Տնային աշխատանքների փաթեթն ուղարկվում է այնսովորողների էլեկտրոնային հասցեներին, ովքեր ընտրել ենտնային աշխատանքը՝ որպես լրացուցիչ կրթություն: Այդաշխատանքը ունի հստակ վերջնաժամկետ, որից հետոդասավանդողը նշանակում է խորհրդատվության (քննարկման)ժամ և քննարկում սովորողների հետ իրենք կատարածաշխատանքը:
- Գնահատման համակարգ
Սովորողի ուսումնական աշխատանքի գնահատումը կատարվում էըստ հեղինակային կրթական ծրագրի չափորոշչով որոշվածգնահատման համակարգի՝ 10 միավորանոց համակարգով: Սովորողըցանկության և հնարավորության դեպքում կարող է փոխելգնահատականը: Մաթեմատիկա դասընթացի առարկայականծրագրով նախատեսված թեմաների ուսուցումն ու յուրացումըկազմակերպվում է դասարանում և յուրաքանչյուր դասաժամիընթացքում սովորողը հնարավորություն ունի առաջարկվողառաջադրանքներից հավաքել միավորներ, որոնք վերջում վերածվումեն գնահատականի: Սովորողը դասապրոցեսի ընթացքում ստանում էմիավորներ և բանավոր հարցումից , և հանձնարարված նախագծայինաշխատանքից: Յուրաքանչյուր սովորող հնարավորություն ունիխորացնել իր գիտելիքները մաթեմատիկայից ՝ իր ցանկությամբընտրելով լրացուցիչ հանձնարարությունների փաթեթ, որիառաջադրանքները նա կատարում է տանը: Տանը կատարվողաշխատանքի համար սովորողը չի գնահատվում (թվանշանով չիգնահատվում ) , սովորողի կատարած աշխատանքը ուղարկվում էդասավանդողի էլեկտրոնային հասցեին, դասավանդողը ստուգում էայն, իսկ աշխատանքի քննարկումը կատարվում է թե առցանց և թենախապես նշանակված խորհրդատվության ժամերին: Սովորողըանբավարար գնահատական է ստանում, եթե չի կատարումնախագծային աշխատանքները և մինչև կիսամյակի ավարտըհնարավորություն ունի շտկելու այն: Առավելագույն 10 միավորսովորողը ստանում է, եթե մասնակցում է նաև հետազոտականաշխատանքների, մաթեմատիկական ստուգատեսների, մրցույթների ևարժանանում մրցանակի: Սովորողի կիսամյակային գնահատականըձևավորվում է ըստ կատարած աշխատանքի թվային և որակականհատկանիշների, իսկ տարեկան գնահատականը նշանակվում է հաշվիառնելով կիսամյակային գնահատականները:
Բովանդակություն 4-րդ դասարան
- Բնական թվերի հետ գործողություններ
- Թվաբանական գործողությունների հատկություններիօգտագործումը հաշվառումներ կատարելիս
- Թվաբանական գործողությունների կատարման ստուգումը
- Բաժանում երկնիշ, եռանիշ թվերի վրա և դրան բերվողդեպքերը
- Բազմապատիկ
- Բաժանարար
- Թվերի բաժանելիությունը. 2-ի, 5-ի, 10-ի վրա բաժանելիությանհայտանիշները
- Արտադրյալի և արտադրիչի միջոցով անհայտ արտադրիչիորոշելը
- Բաժանելիի և քանորդի միջոցով անհայտ բաժանարարիորոշելը
- Բաժանարարի և քանորդի միջոցով անհայտ բաժանելիիորոշելը
- Գործողությունների կատարման կարգնարտահայտություններում
- Փակագծեր պարունակող արտահայտություններ
- Մնացորդով բաժանում
- Բանավոր հաշվելու եղանակներ
- Չափումներ և Մասեր
- Մասերի համեմատումը
- Պարզ խնդիրներ` ամբողջի մասը և ամբողջը նրա մասով գտնելու վերաբերյալ
- Կոտորակ, համարիչ, հայտարար
- Կանոնավոր և անկանոն կոտորակներ
- Ամբողջ թիվը կոտորակի տեսքով ներկայացնելը
- Երկու կոտորակների հավասարումը
- Նույն հայտարար և նույն համարիչ ունեցող երկուկոտորակների համեմատումը
- Պարզ խնդիրներ`թվի մասը և թիվը նրա մասով գտնելուվերաբերյալ
- Մեծություններ
- Սանդղակներ
- Կոորդինատային ճառագայթ
- Թվերի պատկերումը կոորդինատային ճառագայթների վրա
- Թվերի համեմատումը կոորդինատային ճառագայթի միջոցով
- Հեռավորությունը կոորդինատային ճառագայթի վրա
5-րդ դասարան
- Բնական թվեր
- Բնական թվի գրառումը տասական համակարգով
- Բնական թվերի համեմատում
- Գումարում, գումարման օրենքները
- Հանում, հանման հատկությունները
- Բազմապատկում, նրա օրենքները
- Գումարման, հանման, բազմապատկման ալգորիթմները
- Առանց մնացորդի և մնացորդով բաժանում
- Թվային արտահայտություններ
- Մեծություններ
- Ուղիղ, ճառագայթ, հատված, հատվածի չափումը,երկարության չափման միավորները
- Կոորդինատային ճառագայթ, բնական թվերի ներկայացումը ևհամեմատումը կոորդինատային ճառագայթի միջոցով
- Բազմանկյուն, բազմանկյան պարագիծը
- Զուգահեռ , հատվող ուղիղներ
- Ուղղահայաց ուղիղներ
- Ողղանկյուն, ուղղանկյան մակերեսը, մակերեսի չափմանմիավորները
- Ողղանկյունանիստ, նրա ծավալը, ծավալի չափմանմիավորները
- Անկյուն, անկյան չափումը
- Արագություն, դրա չափման միավորները
- Զանգված, զանգվածի չափման միավորները
- Ժամանակի չափման միավորները
- Թվերի բաժանելիությունը
- Բաժանարար և բազմապատիկ
- Բնական թվի զույգությունը, բնական թվի բաժանարարները,զույգ և կենտ թվեր, պարզ և բաղադրյալ թվեր
- Բնական թվի վերլուծումը պարզ արտադրիչների
- Ամենամեծ ընդհանուր բաժանարար, ամենափոքր ընդհանուրբազմապատիկ
- Սովորական կոտորակներ
- Սովորական կոտորակներ, դրանց հավասարությունը
- Թվի մաս որոշելը և թվի որոշելը տրված մասով
- Կոտորակները ընդհանուր հայտարարի բերելը
- Կոտորակների համեմատումը
- Թվաբանական գործողություններ սովորական կոտորակներիհետ
- Խառը թվեր
- Խառը թվերի համեմատումը, գործողություն դրանց հետ :